Boty NIKE > Historie NIKE

Původ a Histroie společnosti NIKE

Společnost Nike, původně známá jako Blue Ribbon Sports (BRS), byla založena University of Oregon atletem Philipem Knightem a jeho trenérem Bill Bowerman v lednu 1964. Firma zpočátku operovala jako distributor pro japonského špičkového výrobce obuvi Onitsuka Tiger (nyní ASICS). Většina prodejů v té době  byla vykonávána přímo z auta Philipa Knighta.

Podle Otise Davise díky Bowermana, který ho trénoval na univerzitě v Oregonu. Později získal dvě zlaté medaile na Olympijských letních hrách v roce 1960. Bowerman vytvořil první pár bot Nike pro něj, v rozporu s tvrzení, že byly provedeny pro Phila Knighta. Davis říká - Bill Bowerman dělal první pár bot pro mě. Lidé mi ale nevěří. Byly to jeho nohy, které necítily žádnou oporu v botě a tak Bowermana napadlo použít waflovač pro vytvoření vnitřní struktury boty.

Společnosti NIKE zisky rostly rychle, v roce 196, BRS otevřel svou první prodejnu, která se nachází na Pico Boulevard v kalifornské Santa Monice. Do roku 1971, vztah mezi BRS a Onitsuka tigr se chýlil ke konci. BRS připravili k prodeji svou vlastní řadu obuvi, která Swoosh a byl navržený Carolyn Davidson . Swoosh byl poprvé použit Nike 18. června 1971 a byla registrována u US Patent and Trademark Office 22. ledna, 1974. Od té doby se značka dostala do povědomí všech.

První boty byly představeny veřejně pro kopačky NIKE. V únoru 1972, BRS představila svou první linii bot Nike s názvem odvozeným od řecké bohyně vítězství. V roce 1978, BRS, Inc se oficiálně přejmenoval na Nike, Inc Prvním sportovcem, který podepsal smlouvu s NIKE byl Ilie Năstase, pro NIKE se sponzorování sportovců stalo klíčovým marketingovým nástrojem pro rychlý růst společnosti.

Společnost NIKE je založena především na nápadu Bowermana. Jeho "vaflový" design pro podešev je hlavním prvkem úspěchu všech bot od NIKE. Bowerman začal experimentovat s různými potenciálními podešvy, který by lépe držely na uretanové dráze a zefektivnili pohyb na ni. Jeho úsilí bylo odměněno jednou v neděli ráno, když nalil tekutý uretan do jeho vaflovače své ženy. Nikde není uvedeno, jak z toho byla nadšena ona. Bowerman tak vytvořil ojedinělou vrstvu, kterou rozvíjel a zdokonaloval, do tzv. "vafle". Z níž vznikla dnes již kultovní "Waffle Trainer" v roce 1974.

V roce 1980, Nike dosáhl 50% podílu na trhu v USA prodejů atletické obuvi. Její růst byl způsoben z velké části reklamními slogany "word-of-foot" (Nike tisková reklama od konce 1970), spíše než televizní reklamy. První národní televizní reklamy probíhaly až v říjnu 1982, během vysílání New York Marathon. Díky nim se dostala společnost NIKE do povědomí většiny američanů.

Společně, Nike a Wieden + Kennedy vytvořili mnoho tiskové a televizní reklamy. Wieden + Kennedy zůstává Nike primární reklamní agenturou. Bylo to agentura spoluzakladatele Dan Wieden který vytvořil dnes již slavný slogan "Just Do It" pro reklamní kampaně Nike 1988, který byl vybrán jako jeden z pěti největších reklamních sloganů 20. století.

Během 1980, Nike rozšířila svou produktovou řadu tak, aby zahrnovala mnoho sportovních odvětví a rozšířila svou působnost po celém světě.

 

Menu Boty NIKE

+ Boty NIKE
+ Produkty NIKE
+ Historie NIKE
+ NIKE Sponzoruje
+ NIKE a životní prostředí

Swoosh Logo Nike


Poslední aktualizace: 29. Březen, 2012